מאיזה גיל אפשר לעשות כוכב שני צלילה

מאיזה גיל אפשר לעשות כוכב שני צלילה

 

ענף הצלילה בישראל הוא ענף מוסדר, הזוכה לרגולציה מוקפדת מאוד לאור הסיכונים הבטיחותיים בתחום זה. בהתאם לכך, קבע המחוקק הישראלי גיל מינימום כתנאי שבו נדרש לעמוד כל אדם המעוניין לעבור הכשרה בתחום הצלילה. גיל מינימום זה חל על כל סוגי הצלילה וכל דרגות הצלילה, אלא שכפי שתראו בהמשך, ישנם תנאים נוספים שאינם מאפשרים התקדמות לאורך סולם הדרגות בגיל זה ממש. אז מאיזה גיל אפשר לעשות כוכב שני צלילה? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

למידע נוסף לחצו כאן

 

באיזה גיל אפשר להתחיל ללמוד צלילה?

על פי החוק במדינת ישראל, כל אדם המגיע לגיל 12 יכול להשתלב במסגרת מקצועית ללימודי צלילה. חניכים עד גיל 18 מחויבים גם בהצגת אישור הורים, אך כל עוד אישור כזה ניתן, יכול התלמיד להתחיל ללמוד צלילה כבר החל מגיל 12. לימודי הצלילה מבוצעים על פי סולם דרגות רישוי והסמכה החל מכוכב ראשון, דרך כוכב שני, כוכב שלישי (דייבמאסטר), עוזר מדריך ומדריך צלילה. כל דרגת הסמכה לאורך סולם זה דורשת הסמכה קיימת בדרגה הקודמת בנוסף למספר צלילות ניסיון שנצברו באותה דרגה נוספת. המשמעות היא שבגיל 12 תוכלו להשתלב אך ורק במסגרת קורס צלילה כוכב ראשון. ועכשיו, מאיזה גיל אפשר לעשות כוכב שני צלילה? ובכן, אם נתייחס אך ורק לפרמטר הגיל, אז התשובה היא 12. אם נתייחס לכל התנאים המחייבים, הרי שזה יכול לקרות בדרך כלל, לכל הפחות בגיל 13 או 14, לאחר שהשלמתם קורס כוכב ראשון והשלמתם את מספר הצלילות הנדרשות בכדי להיות זכאים ללימודי כוכב שני. אם ממש ממש תשקיעו בזה, תוכלו להשלים את התהליך בתוך חודשים ספורים ועוד לפני גיל 14 להתחיל את הקורס לכוכב שני. לרוב זה לוקח שנה עד שנתיים.

 

ומה לגבי יתר דרגות ההסמכה?

אותם הכללים החלים על כוכב ראשון ושני, חלים גם על כוכב שלישי ויתר דרגות ההסמכה. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, כל דרגה מותנית בהשלמת הדרגה הקודמת והשלמת מספר צלילות מינימום בכל דרגה, לרוב מדובר בעשרות צלילות. המשמעות היא שאם תסתכלו על הדברים באופן ריאלי, לימודי כוכב שני ייפתחו בפניכם לכל הפחות בגיל 14 ולימודי כוכב שלישי לכל הפחות בגיל 16. ישנם מועדוני צלילה שמלכתחילה אינם מאפשרים לגשת ללימודי כוכב מתקדמים לפני גיל 18, בין לאור ניסיון רע שלהם עם אישורי הורים ובין שלאור ראיית העולם המקצועית שלהם, על פיה לא נכון לגשת ללימודים מתקדמים לפני גיל 16. החוק אומר 12, המציאות מדברת על מספרים אחרים, כל אחד על פי קצב ההתקדמות שלו ועל פי התנאים המוצעים על ידי מועדוני הצלילה השונים, המעבירים את הקורסים.

אצלנו במועדון Lucky Divers באילת, תוכלו לעבור את כל קורסי ההכשרה וההסמכה בענף הצלילה, החל מכוכב ראשון ועד קורס מדריכי צלילה. כל הקורסים מועברים על ידי צוות מדריכים מקצועיים ומנוסים ועל פי כל הוראות החוק. לפרטים נוספים ואם חסר לכם מידע נוסף בנוגע לשאלה מאיזה גיל אפשר לעשות כוכב שני צלילה, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 08-6323466 ונשמח לענות על כל שאלותיכם.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן